Alle inkomsten op een rij Als ondernemer ben je doorgaans niet geschoold boekhouden voor je bedrijf te doen. Het is dan ook niet heel verwonderlijk dat veel kleine ondernemers hierdoor behoorlijk in de problemen kunnen geraken. Elektronisch boekhouden is dan ook een oplossing die voor velen haalbaar is. Bij een elektronische boekhouding worden gegevens over inkomsten en uitgaven vermeld in een systeem waardoor je altijd aan de overheid kan laten zien dat jouw administratie op peil is. Een andere vorm is online boekhouden. Deze vorm is praktischer. Je maakt dan gebruik van het systeem wat door de overheid in het leven is geroepen.
Een CRM systeem koppelen Een CRM systeem is een systeem waarin je alle gegevens van debiteuren plaatst. Deze gegevens bevatten alle verkopen van de afgelopen periode waarover jij BTW verschuldigd bent. Die BTW wordt automatisch opgegeven bij de overheid. Door het CRM systeem te koppelen aan Intervat kan je er dan ook voor zorgen dat je nooit meer achter loopt bij je BTW aangifte. Je kan een dergelijk boekhoudsysteem koppelen aan meerdere betalingsmethoden. Bankcontact is de meest gebruikte betaalmethode, maar je kan uiteraard ook kiezen voor betalingsmethoden als Paypal en een creditcard module. Deze methoden worden steeds vaker gebruikt door particulieren maar ook binnen het bedrijfsleven heeft men deze methode steeds meer ontdekt. Doordat er geen bank tussen zit verlopen de betalingen soepeler en sneller. |