De Makingof
Image default
Internet marketing

Is Facebook een beter online advertentieplatform dan Instagram?


Marketing book of the year

Wanneer u de Facebook Ads Guide zorgvuldig leest, zult u merken dat er veel verschillende soorten advertenties op Facebook zijn. U kunt zelfs uit 11 advertentietypen kiezen:

Videoadvertenties: video’s van hoge kwaliteit tot 15 seconden met ondertitels.

Advertenties: een aantrekkelijk beeld, vergezeld van een boeiende boodschap.

Advertentieverzameling: een omslagafbeelding of video, gevolgd door een paar productfoto’s.

Carrouseladvertenties: u kunt maximaal 10 afbeeldingen (of video’s) in één advertentie plaatsen, elk met een eigen link.

Diashow: advertenties die beweging, geluid en tekst gebruiken voor gedetailleerde informatie.

Facebook Instant Experiences / Canvas Ads: voor mobiel geoptimaliseerde advertenties die al uw video’s, foto’s en productafbeeldingen in één bericht weergeven.

Generatiespecifieke advertenties. Dit is nodig om de aandacht van de gebruiker te trekken.

Advertenties: hiermee kunt u tijdige kortingen en promoties maken en verspreiden onder uw doelgroep.

Boosted Posts: helpen u informatie over uw bedrijf te delen met gebruikers.

Gebeurtenisaankondigingen: Help u om bekendheid te geven aan evenementen die verband houden met uw bedrijf.

Likes-pagina: kan worden gebruikt om een ​​publiek naar uw Facebook-pagina te leiden.

Zoals je misschien hebt gemerkt, zijn er veel soorten advertenties die je gemakkelijk op Facebook kunt maken. Al deze methoden werken geweldig en bieden u tal van creatieve mogelijkheden, waardoor de ROI van uw Facebook-advertenties dramatisch toeneemt.

Hoe zit het met Instagram? Kan dit platform u de mogelijkheid bieden om een ​​groot aantal advertenties te maken? Laten we dus ook naar dit probleem kijken.

Er zijn slechts 4 soorten advertenties beschikbaar op Instagram:

Fotoadvertenties: hiermee kunt u uw producten onder de aandacht brengen via afbeeldingen.

Videoadvertenties: kunnen tot 60 seconden lang zijn.

Carrouseladvertenties: gebruikers kunnen door maximaal 10 afbeeldingen of video’s bladeren die een knop bevatten met een directe link naar uw site.

Verhalenadvertenties: advertenties op volledig scherm waarin u foto’s en video’s kunt delen met uw publiek.

Je hebt waarschijnlijk al gemerkt dat er op Instagram minder soorten advertenties zijn dan op Facebook. Instagram biedt echter een aantal behoorlijk interessante mogelijkheden. Laten we Stories Ads eens nader bekijken.

Wist je dat Stories-advertenties beter zijn dan Feed-advertenties? Een recent onderzoek van Agora Pulse bewijst dat Instagramverhalen 23% hogere conversieratio’s hebben dan Feed Ads en 78% meer gebruikersklikken. Verbazingwekkend, nietwaar?

Omdat Stories-advertenties veelzijdig zijn, bieden ze u tal van creatieve opties en kunt u veel verschillende sociale-mediacampagnes uitvoeren, zoals naamsbekendheid, leadgeneratie, klikverkeer of autoverkoop. Dit type advertentie is dus een van de beste en meest kosteneffectieve advertentiemethoden die op Instagram worden gebruikt.

En tot slot de laatste vraag: in welke advertenties van de twee platforms kan ik het beste investeren?

Het hangt af van het gebied van uw bedrijf en de resultaten die u met uw campagne wilt bereiken. Hier is echter een tip: lees meer over elk type advertentie en investeer in de advertenties die het beste bij uw huidige strategie passen.

Facebook vs Instagram: kosten

Hoeveel kosten Facebook-advertenties? Is het duur?

Om eerlijk te zijn, ongeacht het platform, is elke advertentiecampagne op sociale media duur. Facebook-advertenties zijn verre van goedkoop. Hoewel de gemiddelde CPC slechts € 0,27 is en de CPM € 7,19, zijn er veel factoren die de kosten van uw advertenties kunnen beïnvloeden:

Doel van de aankondiging

Type en aantal weddenschappen

Collegezaal

Jouw Industrie

Op deze manier kunt u veel meer betalen voor advertenties dan u had verwacht.

Adverteren op Instagram is zeker niet goedkoper. Hoewel de gemiddelde CPC € 1,41 en € 7,91 CPM is, zijn er een aantal factoren die van invloed zijn op uw advertentiekosten, van uw doelgroep tot uw advertentieslogan.

Aangezien de kosten hoog kunnen zijn, is het de moeite waard om op een van deze twee platforms te adverteren? Zeker de moeite waard. Onthoud dat Facebook-advertenties, zoals Instagram-advertenties, u een hoge ROI kunnen opleveren. Maar om niet failliet te gaan met uw advertentiecampagne op sociale media, moet u slim zijn in het maken en kiezen van advertentietypen.

Hier zijn enkele budgettips om u op weg te helpen met uw sociale-mediacampagne:

Besteed uw budget alleen aan advertenties die het beste bij uw strategie passen.

Zorg ervoor dat elke advertentie die u maakt een specifiek doel heeft.

Zie reclame voor sociale media als een investering, niet als een investering die direct vruchten afwerpt en winst maakt.

Werk voor het juiste publiek door het geleidelijk te verkleinen.

Onthoud dat, zoals bij elke interessante blog, uw advertentie vergezeld moet gaan van een link naar uw website en aanvullende informatie over het bedrijf. Deze aanpak zal het verkeer en de verkoop verhogen.

Zorg ervoor dat je hashtags gebruikt.

Investeer in kwaliteit, niet in kwantiteit. Het publiek moet geïnteresseerd zijn in uw promotievideo’s en afbeeldingen van uw producten of services.

Huur, indien mogelijk, ook een professional in om u te helpen uw social-mediacampagne te starten door u door vuur en water te loodsen. Ik weet wat je nu denkt: “Nogmaals, extra kosten!” Ja, maar als u een beginnende marketeer bent die nog nooit heeft geadverteerd, vraag uzelf dan af: hoeveel zult u besteden aan het proberen op te doen om wat ervaring op te doen door in elk type advertentie te investeren en de effectiviteit ervan te onderzoeken?

Heeft u een advertentiecampagne nodig op deze twee platforms?

Waarom niet? Zowel Facebook als Instagram hebben veel te bieden op het gebied van adverteren en geven je een hoge ROI. Profiteer dus van twee platforms tegelijk! Houd er rekening mee dat sommige soorten advertenties beter presteren op het ene platform en andere op het andere (zoals afbeeldingen en videoadvertenties). Als alternatief kunt u een advertentiecampagne voeren voor een jonger publiek op Instagram en voor oudere generaties op Facebook. Er zijn tenslotte veel kansen en strategieën die u kunt gebruiken op deze twee geweldige sociale mediaplatforms.

 digital marketing instagram

https://marketingbook.shop/